Lauantaina söin erinomaista ruokaa Japanin suurlähettilään residenssissä. Jälkiruoka varsinkin oli erittäin maukasta, oijoi! Onneksi menin pitämään sen puheen. Tosin, en muistanut yhtään, että vielä on se tilaisuus residenssissä, niin olin laittanut Ellen keikkapaidan päälle, koska puheeni käsitteli sitä. NIIN VOI PYHÄ SYLVI. Hävetti HIEMAN kun kaikilla muilla oli siistit, joillakin jopa hienot vaatteet, ja minulla tällainen paita! Oh noses.
Joka tapauksessa, aivan ylimahtava kokemus.

Sunnuntana menin Viheriin syömään, nuudeliwokkia, ei ihan yhtää hyvää kuin lauantainen, mutta hyvää kuitenkin. Jäin tietty lagamaan sinne, kun otin koneenkin mukaan ja sielläkin on langaton netti. Menin jopa koneen kanssa vessaan vaikka Elina yritti vastustella. Minäpä olenkin vikkelä!


Sitten täytyy mainita eräs juttu. OPISKELIJAN KEITTOKIRJA ON RAAMATTUNI. Oijoijoijoi. Yksi päivä tein pinaattilettuja - NAM! Muistaakseni maanantaina, todella hyvä, paaaaaaaljon parempaa kuin kaupan! Sitä paitsi, siitä tuli kolme isoa lettua, ja niistä tuli ihan täyteen. Ei siis tarvinnut syödä loppuillasta enää mitään.

Eilen, eli tiistaina, Eve tuli käymään. Olin aikaisemmin päättänyt jo kokeilevani "chilisiä Hasselbackan perunoita", ja nakkikastiketta, sillä minulla oli vielä muutama nakki paketissa, saisi nekin pois.
Olin sitten todella onnellinen, että Eve tuli. Ensinnäkin, on tosi kivaa kokata kaverin kanssa, paljon hauskempaa. Toiseksi, en olisi mitenkään pärjännyt yskin! Koska piti sitä soossia tehdä ja nakit pilkkoa ja paistaa. Saatin sitten yhteistuumin kastike valmiiksi :) Perunat olin jo tehnyt aiemmin ja ne olivat kastikkeen askartelun aikana uunissa.
Lopputulos: PARASTA SAFKAA IKINÄ! Oikeasti, Evekin oli sitä mieltä. Vaikken olekaan mikään kokkaaja (tosin kohta minusta varmaan sellainen tulee!) niin pakko myöntää että tuo oli hyvää! Kaikella kunnioituksella äiti-kulta, mutta eilinen pöperö päihitti sinun pöperösi mennen tullen! Nyt olisi mummukin ylpeä.
Hmm, jos joskus menen Huittisiin (saa nyt nähdä), niin voisin ehdottaa mummulle että jos minä tekisin ruokaa. Siitä liikenisi yksi jos toinenkin mummu ja pappa -stipendi!

Tänään tein broilerikastiketta ja riisiä. Kastiketta olisi voinut syödä vaikka pelkästään! Tuli sen verran paljon, että huomiseksikin on :) Ei tarvitse huomenna liikaa stressata syömäpuolesta. Voisi tosin vaikka leipoa jotain... jos jaksaa!


Ainiin, sen verran vielä, että e ole muistanut mainita tupareistani mitään!
Pakko kertoa eräs hassu juttu... Osku tuli siis autolla Jyväskylästä, ja soitti sitten n. puoli 4:n jälkeen, että on nyt S-marketin parkkiksella mutta siellä on vaan 3h pysäköintiaika, että missä on parkkis. Yritin sitten selittää mihin tulla, mutta päädyttiin siihen, että minä menen sinne ja opastan sitten. No, juoksin S-marketille (tykkään juosta). Soitin ja kysyin että missä, ja lähdin etsimään. Kiertelin ja kiertelin, eikä mersua vaan näkynyt. Tai näkyi, mutta väärä. Juuri kun ajattelin ottaa puhelimen, niin Osku soittaa: "Niin onko S-market ja Super market eri?" "mmjoo?" "no mä oon täällä Super marketilla" - tässä vaiheessa hajoan - "okei joo mä tuun sinne". Sit lähden juoksemaan takasin, ja löysin oikean auton. En vain pystynyt lopettamaan nauramista.
Tein pannaria, josta ihmiset pitivät, vaikka sen tekeminen oli aika... epäilyttävän näköistä. (Tätä oli tullut todistamaan myös Nona; "toi näyttää mehulta", "saanks mä pillin?") Jajajaja sain oman kotikissan jonka nimeksi tuli Aatu, keksin sen viime viikolla kai. Se vain tuli mieleen. Vasta myöhemmin tajusin että se on samantapainen kuin Eetu. Aatu ja Eetu. Toinen paha narsisti, toinen lempeä ja kiltti. Olen selvästi katsonut liikaa Salkkareita...
Yhteiskuvassa pannarit ja Aatu.