Asia on nyt niin, että päässäni pyöräii satoja asioita. Tai ainakin 5. Kaikkea en viitsi, enkä jaksakaan kirjoittaa tähän yhteen päivitykseen. Ei makeaa mahan täydeltä! Mutta itse asiaan...

- KUNNALLISVAALIT 2008

Olin pitkään miettinyt, ketä äänestäisin. Tänään se kuitenkin vaihtui miltein viime hetkellä, eikä kyllä kaduta pätkääkään! Pidän sitä vaalisalaisuutena, koska minusta salaisuudet ovat kivoja ja suloisia. Sen verran kuitenkin voin paljastaa, että pieni vihreys minussakin piilee...

Yritin katsoa viime viikolla aiheeseen liittyvää talk show'ta, mutta se loppui aika äkkiä. Se oli ihan hirveää. Olen ollut kovinkin isossa kaupungissa, eikä sielläkään ikinä ollut niin kovaa melua kuin MTV3:lla sinä keskiviikkona, joka ei muuten jäisi erityisesti mieleen. Muuten oli ihan kiva katsella muutamien puoluejohtajien hiillostusta (Masa!!), mutta kun ne toimittajatkin puhuivat näiden arvokkaiden ihmisten päälle minkä kerkesivät. Siis mitään en vihaa niin paljon kuin sitä, että toisten päälle puhutaan! Paitsi ehkä hitaita ihmisiä jotka kulkevat keskellä kapeaa jalkakäytävää.
Tiivistettynä: ei kiinnosta.

En ole sielultani niinkään poliitikko. Olen "taiteilija". Mutta on mulla silti aivot päässä, ja uskokaa tai älkää, ne käy suht vikkelään. Minä mietin ja ajattelen, pohdin ja vaikeroin tämän päivän maailmaa. Ja olen tullut siihen tulokseen, että nyt kun ikäni puolesta voin, käyn tervehtimässä vaaliuurnaa sulauttaen sinne rumerolla varustetun, taitetun lapun. Näin täytän velvollisuuteni tämän kurjan ja kylmän Suomen kansalaisena, halusin olla sitä tai en. Mutta täällä näytän asuvan, joten minun kuuluu vaikuttaa.

Minusta niillä, jotka eivät äänestämässä käyneet, ei ole mitään oikeutta valittaa. Ei vaan voi olla niin vaikeaa ottaa asioista selvää. Ne ihmiset siellä valtuustossa kuitenkin päättävät meidän asioista. Mua kiinnostaa ainakin ihan helvetisti se, että meillä olis edes jotain hyvää täällä, ja että edes jotkut palvelut pelais. Se on niin älyttömän tärkeetä, kunpa muutkin tajuais sen...


- OPISKELU

Mullahan oli sinänsä aika hieno unelma, mutta olen omin käsin murskannut sen. Ei se sittenkään ole mua varten.

Halusin aika pahasti Taikkiin tässä taannoin, opiskelemaan valokuvausta. Valokuvaus on mun intohimo, kolme vuotta sitten, tänään ja ensi viikollakin. Mut en tiedä, haluanko opiskella edes kanditutkintoa. Muutenkin koko ajatus koulussakäynnistä.. onhan se tietty tosi jees, oppii miten voi kehittää itseään, mut.. ei se kaikkien juttu oo, vai oonko väärässä? Haluan tehdä mahdollisimman hyvän päätöksen, koska en halua tukahduttaa itteäni.

En myöskään halua piiloutua laatikkoon, jossa lukee "valokuvaus". Toisinaan mä mietin, et kuinka hemmetin typerä olin valitessani AV-osaston, kun on olemassa valokuvaus-painoitteisia linjojakin. Mut nyt kun ajattelee tarpeeksi avarasti... on niin hemmetin iloinen ja tyytyväinen siihen, että valitsin kuitenkin opiskelun siinä syylä-koulussa. Koska siellä on niin paljon asioita, joita on ollu mukava opetella ja osata. Mut kaikkein eniten sellasia asioita, joista oon löytäny osan mun sydäntä.

Jos mä olisin valokuvaus-linjalla, en ois todnäk ikinä opetellu käyttämään Adobe Illustratoria sen kummemmin. Mulla kuitenkin on kuvauksen ohella muitakin intohimoja ja haaveita. Oon esimerkiks halunnu tosi paljon suunnitella t-paita printtejä. Harvoin näen ainakaan täällä Suomessa mitään hienoja t-paita kuvituksia, mut niinä pieninä hetkinä kun silmäni sellaiseen osuvat, oon ihan wow, tommosta pitäis just olla enemmän. Sekä sellaisia, joilla olisi ehkä jokin tarina, mutta myös sellaisia jotka ovat yksinkertaisesti niin pirun hienoja.
Ilman työkalujen tuntemusta, en olisi voinut luoda esimerkiksi tätä:
2017196.jpg


Okei, se on vähän.. ööö.......... ei kovin hääppöinen. Saatan muunnella sitä, ehkä jopa rajustikin. Ja jos mietitte, mikä ihme tuo "rhythm" tuolla on, niin se on meitsin ehkä joskus tulevan t-paitamalliston merkki. Se on siis olevinaan joku kukka siinä tms, joka kuvastaa maata, tai jotain. Inspiraation lähteenä oli STOMP, eräs hyvin upea rytmiryhmä. "Listen to the WORLD. The world has a RHYTHM". Toi on siis suunniteltu joskus helmikuussa ehkä.. ja muutenkin mua on inspiroinu erilaiset bändi-paidat ja graafinen suunnittelu. Haluan ehdottomasti luoda jotain sellaista, mitä itsekin voisin pitää ylläni.

Toinen todella rakas ja tärkeä opiskeluun liittyvä hauska asia on verkkoviestintä. Varsinkin omien sivujen luominen, ulkoasusta lähtien. Tässäkin paistaa mun design-puoleni. Musta se vaan on kivaa. Ja tässä maailmassa, nykyään, aika tärkeätä. Kaikilla on omat nettisivut, tai ainakin pitäisi olla. Mä ainakin itse turvaudun nettiin aika monessa asiassa, esim kun etsin majapaikkoja Japanista. Miten muuten olisin voinu löytää mitään, ellen netistä käsin?
Ja muutenkin.. se vaan on kehkeytyny yheks mun "jutuista".

Sit sit sit sit kans video!! Se on kivaa. Okei, mä tykkään olla lähinnä siellä kameran toisella puolella, mut.. sit kaikki editointi ja muut, aika mielenkiintoista. 3D-animoiminen oli kans siistii! Mallinnus ei oo kyllä mun heiniä ollenkaan.. mut jos mallinnatte mulle valmiiks jotain, niin mielelläni alan sitä animoimaan ja koittamaan onneani.
Mitä mä vielä keksisin? No, ei tuu hirveesti mieleen mitään suurempaa. Mut näin yleisesti ottaen, oon aivan saakelin ylpeä ittestäni, siitä päättäväisyydestä ja härkämäisestä itsepäisyydestäni päästä AV-osastolle opiskelemaan.

Se on mun juttu. Se, mitä mä teen vielä aivan tosi pitkään.


Ehkä mun opiskelut päättyy 2010, kuka tietää? Voi olla, että myöhemmin palautan itseni koulumaailmaan, se kun on myöhemmin vielä mahdollista. Mä kyllä haluaisin hakeutua heti töihin tai tehä jotain irrallisia projekteja. Niin ja tietysti voin vinkata sitten tuttaville, että tässä ois alan osaaja, jos vaan tarviitte! (Hinnasta puhutaan!)



Tässä kaikki nyt tältä illalta, alkaa olla nukkumaanmenoaika. Lähipäivinä lisää ehkä jostakin.