- RUOKAILUTOTTUMUKSET & KAUPASSA KÄYNTI

Oon syöny aika huonosti viime aikoina. Kaupassa käyn jos viitsin enkä silloinkaan osta kuin kaikki välttämättömimmät. Tänään kuitenkin ostin banaaneja! Eli aikamoista kehitystä kuitenkin.
Yleensä se, mitä mulla on aina oltava kaapeissa, on:
- leipää
- juustoa
- leikettä
- maitoa
- juustoa
- nuudeleita...

Ja sitten tietty nää makaronit, vehnäjauhot sun muut, jotka ei oikeastaan ees lopu niin nopeaan. Mutta joo, ei kovin monipuolista. Tosi usein jääkaapissa pilkistää myös paketti jauhelihaa.
Mut ei sen puoleen, kyllä mä toisinaan ostan ihan terveellisiäkin juttuja, kasviksia ja hedelmiä ja sen semmoista, jugurttia ja perunoita. Enkä käytä liiemmin rasvaa, mitä nyt lurautan vähän öljyä, ja ruskeaan kastikkeeseen kuuluu 2rkl rasvaa. Vältän kuitenkin eineksiä, ja pyrin tekemään ruokani aina itse.

Mulla oli, varsinkin alkuaikoina, sellanen asenne, että mun täytyy tehdä nyt ja aina hyvää ruokaa, kattoa keittokirjoista mitä kaikkea erikoista voin saada aikaan. Mutta oon tajunnu myös sen, että mulla on täysi lupa olla opiskelijakin välillä. Viikonloppuna ostin pakastepizzaa, Atrian hawaii twin. Ja ai että kun olen ikävöinyt sitä! Tottakai pizzaakin voi tehdä ite, mutta kun ei voimat aina riitä, ei aika, eikä toisinaan kiinnosta. Ja sitten kaikki perus makaroni-jauheliha-combot.

Muutenkin kaikki perustuu jaksamiseen. Joskus on vain yksinkertaisesti todettava, et hei, mä en nyt pysty tähän. Tänään aion ottaa vaan rennosti.

Varsinkin sen takia, että en ole vieläkään saanut päätöstä KELAlta, korvataanko mun terapia vai ei. Jos totta puhutaan, niin se on aika iso asia enkä vähättele sitä ollenkaan. Monen monta kertaa oon toivonu, että voisin puhua jonkun ammattilaisen kanssa. (Jolle siis pystyn puhumaan, polilla on ihan kiva täti, mut ei mua varten.)
Eh, meni vähän ohi ruokailun. Noooo, eipä tuo haittane.


- JOULU

Se tuli ensimmäistä kertaa vastaan Tapiolassa, kun kävelin Stockmannin läpi. Se paikka yksinkertaisesti hukkui sinisiin, hopeisiin, punaisiin, kultaiseen, kaikkiin kimalteleviin, mitä ihmeellisimpiin joulukoristeisiin. Olin aikan shokissa.
Toisen kerran se hyppäsi silmiini K-marketissa Espoontorilla - suklaajoulukalenterit, joita itse himoitsin pienempänä.
Nyt on vittu lokakuu.




PS. äänestämäni ehdokas vaikuttaa Espoon valtuustossa tulevina.. ööö.. kuinkas usein kunnallisvaalit järjestetäänkään? *olen perillä*
Hassua kuinka puhuin monelle, että "se ketä äänestin pääsi jatkoon!" Nyt sitten odotellaan, kuka tippuu ensimmäisenä... heh.